Voor iedereen die wil stoppen of gestopt is met roken.
Effecten na het stoppen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Stoppen met roken // Effecten na stoppen met roken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ss92716
Site Admin


Geregistreerd op: 11 Mrt 2015
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 11-03-2015 19:44:41    Onderwerp: Effecten na het stoppen Reageren met citaat
Na 20 minuten
De bloeddruk en polsslag worden weer normaal.

Na 24 uur
Alle sporen koolmonoxide hebben het lichaam weer verlaten. Je moet veel hoesten. De longen werken aan een schoonmaakactie om vuil in je longen naar buiten toe te werken.

Na 48 uur
Alle nicotine is uit het lichaam. Je smaak- en reukvermogen worden beter.

Na 72 uur
Het ademen gaat makkelijker en je hebt meer energie

Na 1 week
De behoefte aan een sigaret is groot. Er kunnen ontwenningsverschijnselen (hoofdpijn, keelpijn, snel geļrriteerd) optreden. Voor stevige rokers kan het gebruik van nicotinevervangende middelen de behoefte doen afnemen. In ieder geval zullen de ontwenningsverschijnselen in de komende week langzaam minder worden. Je longfunctie begint zich al te verbeteren.

Na 1 maand
De bloedsomloop is verbeterd. Daardoor gaat het bewegen makkelijker en is je conditie beter. Je smaak en reukvermogen is beter geworden. Je kunt meer trek hebben in eten. Het is dan ook normaal dat je een paar kilootjes aankomt. Probeer wel een beetje te letten op wat je eet, door geen vet- en/of suikerrijke snacks te eten. Kijk hier voor meer informatie over gezond en lekker eten.

Na 2 maanden
De behoefte aan een sigaret is stukken minder en de onthoudingsverschijnselen zijn verdwenen. De geestelijke verslaving is echter nog niet voorbij en blijft voor de komende periode punt van aandacht.

Na 3-9 maanden
Je longfunctie is met 10% verbeterd. Ademhalingsproblemen zoals kuchjes en piepen zijn minder geworden. Je voelt je zekerder, fitter, gezonder. je bent ook minder verkouden en als je verkouden bent, ben je sneller op de been.

Na 1 jaar
Je bent definitief gestopt en mag jezelf beschouwen als een niet-roker. Het risico op hart- en vaatziekten en kanker is lager dan van rokers die niet zijn gestopt met roken.

Na 2 jaar
Het risico op hart- en vaatziekten is 50% minder als het risico van iemand die niet is gestopt met roken.

Na 5 jaar
Het risico op kanker is 50% minder in vergelijking met het risico van iemand die niet is gestopt met roken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Kalli



Geregistreerd op: 12 Mrt 2015
Berichten: 6651

BerichtGeplaatst: 24-03-2015 22:13:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Dat je je hoe langer , hoe beter gaat voelen en je veel gezonder en financieel rijker bent !
Tel maar eens uit !
_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pereke



Geregistreerd op: 06 Apr 2015
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 25-04-2015 06:43:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Voor mij betekend stoppen met roken ook een soort van bevrijding . Als je zag hoe ik vroeger met de sigi bezig was ! Ik kocht ze met de slof tegelijk en als ik aan m'n voorlaatste pakje bezig was , begon ik al de aankoop te plannen van de volgende slof . En omdat het merk dat ik rookte niet in elke tabakszaak te vinden was , wist ik al vlug waar mijn juiste 'dealers 'zaten .
Omdat ik niet mocht roken op de werkvloer en de vrachtwagencabine als werkvloer beschouwd werd , was dit een wederkerende discussie met mijn baas .
Rookvrije zones , rookpauzes , stinkende asbakken , ... allemaal mijn probleem niet meer Smile
_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Stoppen met roken // Effecten na stoppen met roken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum